OBCHODNÍ PODMÍNKY KUFRUJEME.CZ,S.R.O.
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Společnost KUFRUJEME. CZ, s.r.o., se sídlem Třebušín 52, 412 01 Litoměřice, IČ: 05514975, zapsané ve veřejném rejstříku vedeném u Krajského soudu Ústí nad Labem v spisová značka C 38306, působí na českém trhu jako cestovní agentura provozující svoji činnost zejména prostřednictvím webových stránek www.kufrujeme.cz .
1.2 Pro účely těchto Podmínek je zájezd definován v souladu se zákonem č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“), a § 2521 a násl. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v aktuálním znění (dále jen „NOZ“), jako soubor služeb cestovního ruchu podle Zákona, popř. i jednotlivé služby cestovního ruchu poskytované společností KUFRUJEME. CZ nebo pořádající CA samostatně (dále jen „Zájezd“). V případě, že je předmětem plnění pouze jedna z výše uvedených služeb a nejedná se tak o zájezd, uplatní se na tuto službu obdobně všechna ustanovení o Zájezdu dle těchto Podmínek, není-li výslovně uvedeno či mezi stranami dohodnuto jinak.
1.3 KUFRUJEME. CZ je, jakožto cestovní agentura, autorizovaným prodejcem Zájezdů renomovaných cestovních kanceláří (dále jen „CA“), se kterými má uzavřenu smlouvu o obchodním zastoupení. Všechny CA, se kterými KUFRUJEME. CZ spolupracuje, informovaly společnost KUFRUJEME. CZ, že jsou řádně pojištěny proti úpadku CA a ve většině případů fungují na českém trhu již řadu let.
1.4 Nabídka veškerých Zájezdů společnosti KUFRUJEME. CZ je sestavována a pravidelně aktualizována na základě elektronicky přijímaných dat od CA, které jsou pořadatelem nabízených Zájezdů, ledaže je pořadatelem přímo KUFRUJEME. CZ. Veškeré tyto údaje jsou platné k datu jejich uveřejnění na Webu. KUFRUJEME. CZ nezodpovídá za případné následné změny jednotlivých nabídek ze strany jednotlivých CA.
1.5 KUFRUJEME. CZ si vyhrazuje právo na chybu publikovaných cen, termínů a dalších údajů v nabídce. Závazná pro Zákazníka je pouze cena a další podmínky uvedené na platně uzavřené smlouvě o Zájezdu s příslušným pořadatelem Zájezdu.
1.6 Zájezd od společnosti KUFRUJEME. CZ si může koupit jakákoliv osoba starší 18 let, která uzavře se společností KUFRUJEME. CZ nebo pořádající CA smlouvu o Zájezdu (či jinou smlouvu na nabízené služby), nebo ta osoba, v jejíž prospěch byla tato smlouva uzavřena. Zákazníkem je pro účely těchto Podmínek i osoba, která odeslala nezávaznou objednávku na Zájezd nebo jinou službu v souladu s článkem 2 těchto Podmínek (dále jen „Zákazník“).
2. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ SMLOUVY
2.1 Každý Zákazník může odeslat libovolné množství nezávazných objednávek (rezervací) na nabízené Zájezdy. KUFRUJEME. CZ nemá v okamžiku přijetí objednávky, informace o tom, zda je daný Zájezd volný či nikoli. Tato informace je potvrzena a případně upřesněna až následně pořadatelem Zájezdu, příslušnou CA.
2.2 Zákazník bere na vědomí, že u některých nabídek (zejm. u Zájezdů na poslední chvíli – „Last minute“ či v dalších případech) nemusí být uvedeny kompletní informace. Tyto informace o Zájezdu budou Zákazníkovi upřesněny pracovníkem KUFRUJEME. CZ či pořádající CA po obdržení objednávky.
2.3 KUFRUJEME. CZ si vyhrazuje právo po odeslání Zákazníkovy objednávky na opravu případných nepřesností, které mohou vzniknout při nahrávání Zájezdů do databáze či v důsledku změny okolností na straně pořadatele Zájezdu, které nebylo možné v nabídce uvést.
2.4 Vyřízení objednávek Zákazníků je ze strany společnosti KUFRUJEME. CZ řešeno následovně:
(a) Poté, co Zákazník v souladu s článkem 2.1 těchto Podmínek provede objednávku vybraného Zájezdu a KUFRUJEME. CZ tuto objednávku obdrží, provede KUFRUJEME. CZ rezervaci Zájezdu. Rezervace je možné realizovat v průběhu provozní doby příslušné CA a KUFRUJEME. CZ. Některé CA nemají o víkendech otevřeno, tedy objednávka bude vyřízena v takovém případě v nejbližší pracovní den. V případě jakéhokoli problému s rezervací KUFRUJEME. CZ neprodleně kontaktuje Zákazníka a dohodne další postup.
(b) Zákazník bere na vědomí, že hovory s pracovníky KUFRUJEME. CZ mohou být nahrávány, čímž není dotčeno právo Zákazníka nahrávání odmítnout.
2.5 Je-li provedená rezervace ze strany Zákazníka akceptována společností KUFRUJEME. CZ anebo pořádající CA, dojde k uzavření smlouvy, a to následujícím způsobem a při splnění uvedených podmínek:
(a) Vznik smluvního vztahu v případě, kdy je pořadatelem Zájezdu společnost KUFRUJEME. CZ:
Smluvní vztah mezi Zákazníkem a společností KUFRUJEME. CZ, jakožto cestovní agenturou, vzniká u Zájezdů uzavřením smlouvy o Zájezdu či uzavřením jiné smlouvy (tj. akceptací objednávky) v případě jiných služeb (dále jen „Smlouva“). Obsah Smlouvy je vymezen nabídkou Zájezdů nebo služeb prezentovanou na Webu, nezávaznou objednávkou těchto služeb a její akceptací ze strany společnosti KUFRUJEME. CZ, těmito Podmínkami, jež jsou nedílnou součástí Smlouvy, anebo potvrzením o Zájezdu dle článku 3.7 těchto Podmínek, případně přílohami Smlouvy a těchto Podmínek. KUFRUJEME. CZ je povinna tyto Podmínky Zákazníkovi připojit k návrhu Smlouvy. Zákazník bere na vědomí, že v případě akceptace Smlouvy souhlasí také s těmito Podmínkami, které jsou nedílnou součástí Smlouvy. Akceptace Zákazníka s návrhem Smlouvy- Přihlášky k zájezdu je platná po zaslání potvrzené Přihlášky k zájezdu a nebo zaplacením zálohy.
(b) Vznik smluvního vztahu v případě, kdy je pořadatelem Zájezdu CA:
Je-li provedená rezervace Zákazníka akceptována příslušnou CA, která je pořadatelem objednaného Zájezdu, je Zákazníkovi předán ze strany společnosti KUFRUJEME. CZ buď návrh Smlouvy mezi Zákazníkem a pořádající CA, a to spolu s potřebnými pokyny na její vyplnění, podpis a úhradu Zájezdu, nebo potvrzení o Zájezdu dle článku 2.7 těchto Podmínek. Smlouva spolu s pokyny a těmito Podmínkami je Zákazníkovi zaslána faxem, e-mailem, předána osobně na pobočce KUFRUJEME. CZ nebo výjimečně zaslána i poštou, a to na náklady KUFRUJEME. CZ.
KUFRUJEME. CZ rovněž může informovat Zákazníka o tom, do jaké doby je třeba návrh Smlouvy přijmout; bude-li návrh Smlouvy přijat po tomto termínu, návrh zaniká a k uzavření Smlouvy nedojde, v opačném případě je Smlouva uzavřena s účinností ke dni dle článku 2.6 těchto Podmínek. Není-li doba k přijetí Smlouvy Zákazníkovi oznámena, má se za to, že návrh Smlouvy zaniká po uplynutí nejpozději 3 dnů od jejího doručení.
Zákazník je povinen v případě akceptace nabídky zaslat podepsanou Smlouvu, vč. dokladu o provedené platbě, na adresu společnosti KUFRUJEME. CZ a to i elektronickou formou. Zaslání jinému subjektu (např. přímo do CA) může vést k tomu, že Zájezd nebude možné uskutečnit. Termíny pro platby záloh nebo doplatku jsou pro Zákazníka závazné a KUFRUJEME. CZ není odpovědná za následky prodlení ze strany Zákazníka (ze strany CA může dojít např. ke stornu rezervace nebo Zájezdu). Akceptace Zákazníka s návrhem Smlouvy- Přihlášky k zájezdu je platná po zaslání potvrzené Přihlášky k zájezdu a nebo zaplacením zálohy.
2.6 Smlouva nabývá účinnosti dnem jejího potvrzení v textové podobě ze strany společnosti KUFRUJEME. CZ, resp. pořádající CA. Není-li Smlouva potvrzena, uplatní se úprava uvedená v článku 3.2 těchto Podmínek.
2.7 Odchylně od článku 2.6 těchto Podmínek u vybraných Zájezdů platí, že účinnost Smlouvy počíná běžet potvrzením Zájezdu ze strany společnosti KUFRUJEME. CZ, resp. pořádající CA, je-li současně Zákazníkovi vydán při akceptaci Smlouvy či bezprostředně po ní doklad o Smlouvě – potvrzení o Zájezdu. Je-li Smlouva vyhotovena v písemné formě, nahradí její stejnopis potvrzení o Zájezdu, obsahuje-li všechny náležitosti stanovené v § 2527 NOZ.
2.8 Není-li u daného Zájezdu výslovně uvedeno jinak, cena za „Dítě“ je platná obvykle pro dítě na 1. přistýlce v doprovodu dvou osob. Tato nabídka je omezena věkem dítěte dle pokynů pořadatele Zájezdů či zahraničních dodavatelů.
2.9 Zákazník si je vědom toho, že pořádající CA může využívat služeb obchodních partnerů, tzn. že např. služby poskytované v místě pobytu Zákazníka budou vykonávány zaměstnancem obchodního partnera pořádající CA, kterým může být jak jiný subjekt se sídlem v České republice, tak v zahraničí.
2.10 Zákazník je oprávněn Smlouvu smluvně postoupit třetí osobě, pokud tato osoba splňuje podmínky účasti na Zájezdu. Změna je vůči společnosti KUFRUJEME. CZ, resp. pořádající CA, účinná, doručí-li postupitel o této skutečnosti včas oznámení spolu s prohlášením postupníka, že s uzavřenou Smlouvou souhlasí a že splní všechny podmínky účasti na Zájezdu. Oznámení musí být doručeno nejméně sedm dnů před zahájením Zájezdu, jinak nemusí být postoupení pořadatelem Zájezdu akceptováno.
3. PLATBA
3.1 Zákazníkovi jsou pokyny k platbě předány v písemné formě, a to zpravidla e-mailem spolu s návrhem Smlouvy, popř. jsou platební údaje uvedeny ve Smlouvě či v potvrzení o Zájezdu.
3.2 Zákazník bere na vědomí, že po podpisu Smlouvy může ve výjimečných případech nastat situace, že CA pořádající příslušný Zájezd, resp. společnost KUFRUJEME. CZ, rezervaci nepotvrdí (viz článek 2.6 těchto Podmínek). V takovém případě se Smlouva od počátku ruší a Zákazník má nárok na bezodkladné vrácení všech již uhrazených finančních prostředků.
3.3 Zákazník souhlasí s tím, že KUFRUJEME. CZ, je v případě, kdy vystupuje jako pořadatel oprávněna operativně provádět změny programu zájezdu a poskytovaných služeb v jeho průběhu, pokud není možné z objektivních důvodů zabezpečit původně dohodnutý program a služby dodržet. Jestliže po zahájení zájezdu KUFRUJEME. CZ neposkytne sjednané služby nebo jejich podstatnou část řádně a včas nebo zjistí, že sjednané služby nebo jejich podstatnou část nebude moci řádně a včas poskytnout, je KUFRUJEME. CZ povinna bez zbytečného odkladu a bezplatně provést taková opatření, aby mohl zájezd pokračovat. KUFRUJEME. CZ je povinna v takovém případě zabezpečit náhradní služby v rozsahu a kvalitě shodné nebo se přibližující původně dohodnutým podmínkám (tzn. zejména zabezpečit ubytování v hotelu stejné kategorie, zabezpečit zachování rozsahu zaplacené stravovací služby – tj. plné penze či polopenze). K tzv. překnihování může dojít i na část pobytu.
3.4 Je-li KUFRUJEME. CZ nebo pořádající CA nucena z objektivních důvodů změnit podmínky Smlouvy či cenu za Zájezd, má Zákazník ve lhůtě pěti (5) dní od doručení návrhu na změnu Smlouvy možnost od Smlouvy odstoupit; v opačném případě se má za to, že Zákazník s navrhovanou změnou Smlouvy souhlasí.
3.5 Platby ze zahraničí a do zahraničí jsou možné pouze po individuální domluvě s pracovníkem KUFRUJEME. CZ a bankovní poplatky hradí vždy Zákazník.
3.6 Výše uvedené platební podmínky dle článku 3 těchto Podmínek neplatí, pokud Zákazník po dohodě s pracovníkem společnosti KUFRUJEME. CZ platí cenu za Zájezd přímo CA. V tom případě platí platební podmínky pořádající CA, jsou-li v rozporu s článkem 3 těchto Podmínek.
3.7 KUFRUJEME.CZ vydává dárkové vouchery. Jejich hodnota a podmínky použití jsou uvedeny na voucheru. Vouchery nelze využít na skupinové zájezdy.
4. CESTOVNÍ DOKLADY
4.1 Každý Zákazník je povinen mít s sebou do zahraničí platný cestovní pas, případně občanský průkaz pro cesty po Shengenském prostoru. Každý Zákazník je povinen si ověřit důležité informace související se vstupem do vybrané destinace, případně států, které při pozemní dopravě do vybrané destinace projíždí. Vízové formality si musí zajistit Zákazník vždy sám ještě před vycestováním, na což je současně s pasovými požadavky před uzavřením Smlouvy vhodným způsobem upozorněn. Za případné neudělení víza nenese KUFRUJEME. CZ či CA žádnou odpovědnost.
4.2 Zákazník si je vědom toho, že pro různé destinace je stanovena odlišná minimální platnost cestovního pasu (obvykle vyjádřena v měsících po návratu z destinace). U většiny destinací se jedná o minimální platnost šest (6) měsíců. Bližší informace jsou k nalezení na webových stránkách Ministerstva zahraničních věcí České republiky (dále MZV ČR) resp. Zastupitelských úřadů jednotlivých zemí. Tamtéž jsou cestující povinni si před objednáním Zájezdu zkontrolovat vízové, bezpečnostní a další podmínky nutné pro vstup do země a pobyt v ní, včetně aktuální situace v destinaci. Zákazníci jiného, než českého státního občanství jsou povinni si ještě před objednáním zájezdu zjistit pasové, vízové a jiné formality pro svůj pobyt v příslušné destinaci, i v zemích případných přestupů či přejezdů.
4.3 Pro případ ztráty cestovního dokladu v zahraničí, doporučujeme klientům pro jednodušší vyřízení náhradních dokladů, aby cestovali s několika kopiemi svých cestovních dokladů, případně aby je měli uložené v emailové poště atp. Tyto kopie mohou usnadnit řešení mnoha situací. Jedná se zejména o případy ztráty dokladu či odcizení a při požadavku hotelu nechat cestovní pas na recepci do druhého dne. Podle sdělení MZV ČR nemají hotely právo zadržet klientům cestovní pas, byť na jeden den, přestože je to běžnou praxí. Hotely si mohou cestovní doklad ofotit či oskenovat a měly by doklad neprodleně klientovi vrátit. V případě ztráty cestovního dokladu v zahraničí, občan ČR nahlásí ztrátu nebo odcizení cestovního dokladu v zahraničí místní policii a požádá, aby mu o tom vydala potvrzení. Následně ztrátu oznámí zastupitelskému úřadu České republiky (dále ZÚ ČR). V případě nouze se cestující může s žádostí o pomoc obrátit na příslušný zastupitelský úřad ČR. Seznam úřadů je obsažen na internetové stránce MZV v kapitole „Státy světa - informace na cesty“, záložka „Kontaktní český úřad“. V případě, že občan ČR naléhavě potřebuje cestovní doklad, požádá ZÚ ČR o vystavení cestovního průkazu (náhradního cestovního dokladu); ten vydává ZÚ ČR v co nejkratší době, jakmile jsou splněny podmínky stanovené pro jeho vydání. Cestovní průkaz je cestovním dokladem k jednotlivé cestě s územní a časovou platností omezenou účelem cesty, zejména k umožnění návratu do České republiky.
4.4 Potřebné ostatní doklady zajišťované společností KUFRUJEME. CZ či pořádající CA, jako např. vouchery, letenky apod., obdrží Zákazník od KUFRUJEME. CZ nebo příslušné CA. Není-li dohodnuto jinak, jsou tyto doklady odesílány obvykle 7 dní před odjezdem nebo mohou být předány Zákazníkovi až přímo na místě odjezdu. V případě letu leteckou společností, která nevyžaduje ani elektronické letenky, či v případě ubytování v takovém ubytovacím zařízení, které nevyžaduje ani elektroniCAé vouchery, se Zákazník na letišti i v ubytovacím zařízení prokáže pouze cestovním dokladem, případně občanským průkazem.
5. ZÁJEZDY NA VYŽÁDÁNÍ
5.1 U některých nabídek Zájezdů se může Zákazník prostřednictvím KUFRUJEME. CZ pokusit vyžádat další místa, a to i za předpokladu, že z nabídky Zájezdů vyplývá, že žádná místa již nejsou.
5.2 Zájemce bere na vědomí, že u těchto Zájezdů je ze strany pořadatele Zájezdu nutné vyžádat volnou kapacitu nejdříve u příslušného zahraničního partnera CA, resp. společnosti KUFRUJEME. CZ (tj. u ubytovacího zařízení v zahraničí apod.).
5.3 V takovém případě je KUFRUJEME. CZ oprávněna požadovat dle podmínek dané CA zálohu na cenu Zájezdu až ve výši až 100 % tohoto Zájezdu ještě před tím, než je rezervace Zájezdu potvrzena ze strany zahraničního partnera.
5.4 V okamžiku úhrady dochází mezi společností KUFRUJEME. CZ a Zákazníkem k uzavření Smlouvy o Zájezdu. Tato Smlouva nabývá účinnosti v souladu s článkem 2.6 těchto Podmínek a zaniká v případě, že nedojde k potvrzení rezervace. Zanikne-li Smlouva, Zákazníkovi se vždy vrací uhrazená záloha v plné výši. Smlouva o zájezdu se řídí právním řádem státu, ve kterém má pořadatel sídlo.
5.5 Pro vyloučení pochybností platí, že na Zájezd dle tohoto článku 5 Podmínek se vztahují storno podmínky dané CA, resp. společnosti KUFRUJEME. CZ.
6. STORNO ZÁJEZDU A ODSTUPNÉ
6.1 Zákazník může před zahájením Zájezdu pořádaného CA od Smlouvy odstoupit. Není-li důvodem pro odstoupení Zákazníka porušení povinnosti pořádající CA vyplývající ze Smlouvy nebo ze zákona, je Zákazník povinen zaplatit příslušné CA odstupné stanovené níže:
(a) po uzavření Smlouvy o Zájezdu, jehož pořadatelem je CA, je Zákazník povinen uhradit odstupné ve výši stanovené v obchodních podmínkách dané CA.
Zákazník je povinen zaplatit odstupné také tehdy, dojde-li k odstoupení ze strany pořádající CA z důvodů porušení povinností ze strany Zákazníka.
V případě přeplatku klienta, nebo v případě storna zájezdu vyvíjí společnost KUFRUJEME. CZ maximální snahu o navrácení finančních prostředků klientovi v co nejkratším možném termínu. Z procesních důvodů, z důvodu potřeby časového prostoru na vrácení peněz od pořádající CA apod. se může lhůta vrácení protáhnout.
6.2 Zákazník může před zahájením Zájezdu pořádaného společností KUFRUJEME. CZ od Smlouvy odstoupit. Není-li důvodem pro odstoupení Zákazníka porušení povinnosti společnosti KUFRUJEME. CZ vyplývající ze Smlouvy, těchto Podmínek nebo ze zákona, je Zákazník povinen zaplatit společnosti KUFRUJEME. CZ odstupné za těchto podmínek:
(a) Zákazník má právo kdykoliv před realizací Zájezdu odstoupit od Smlouvy. Toto odstoupení musí společnosti KUFRUJEME. CZ doručit písemně. Smluvní vztah Zákazníka a společnosti KUFRUJEME. CZ je tímto zrušen a účast Zákazníka stornována ke dni, kdy je písemné odstoupení (storno) doručeno společnosti KUFRUJEME. CZ. Pokud Zákazník odstoupí od Smlouvy, je společnost KUFRUJEME. CZ povinna vrátit Zákazníkovi vše, co od něj obdržela na úhradu ceny Zájezdu podle zrušené Smlouvy, a Zákazník je povinen uhradit společnosti KUFRUJEME. CZ následující odstupné:
• do 65. dne před realizací Zájezdu skutečně vzniklé náklady, nejméně však 20 % z celkové ceny Zájezdu;
• 65 až 46 dní před realizací Zájezdu skutečně vzniklé náklady, nejméně však 40 % z celkové ceny Zájezdu;
• 45 až 31 dní před realizací Zájezdu skutečně vzniklé náklady, nejméně však 70 % z celkové ceny Zájezdu;
• 30 až 16 dní před realizací Zájezdu skutečně vzniklé náklady, nejméně však 90 % z celkové ceny Zájezdu;
• 15 dní a méně před realizací Zájezdu 100 % z celkové ceny Zájezdu.
Požaduje-li Zákazník změnu Smlouvy, je v případě akceptace změny společnost KUFRUJEME. CZ oprávněna požadovat následující plnění:
změna účastníka: v případě, pokud Zákazník společnosti KUFRUJEME. CZ písemně oznámí, že se místo něho zúčastní Zájezdu jiná osoba v oznámení uvedená – v tomto případě původní a nový Zákazník odpovídají společně a nerozdílně za zaplacení ceny za Zájezd a původní Zákazník má povinnost seznámit nového Zákazníka s těmito Podmínkami, podmínkami pořádající CA a dalšími informacemi, které mu byly ve vztahu k Zájezdu poskytnuty. Společnost KUFRUJEME. CZ je oprávněna za této situace požadovat úhradu nákladů, které společnosti KUFRUJEME. CZ, resp. příslušné CA, v této souvislosti vzniknou;
změna termínu Zájezdu či služeb (změnu lze provést až na základě ověření dostupnosti a možnosti změny): ve lhůtě do 35 dní před realizací Zájezdu je společnost KUFRUJEME. CZ oprávněna požadovat úhradu nákladů, které společnosti KUFRUJEME. CZ, resp. příslušné CA, v této souvislosti vzniknou, je-li požadována změna termínu ve lhůtě méně než 35 dní před realizací Zájezdu kromě nákladů společnost KUFRUJEME. CZ oprávněna požadovat po Zákazníkovi poplatek stanovený ve výši odstupného dle článku 6.2 těchto Podmínek;
změna ubytovací kapacity či objednaných služeb se vždy řídí storno podmínkami dle článku 6.2 těchto Podmínek.
(b) V případě, že Zákazník využije možnost úhrady Zájezdu jiným subjektem (např. příspěvek zaměstnavatele na dovolenou, platba prostřednictvím společnosti Benefit management, platba zájezdu na splátky atd.) a Zájezd bude Zákazníkem či pořádající CA v souladu s těmito Podmínkami nebo na základě zákona stornován, je případná vratka ceny Zájezdu možná pouze tomu subjektu, který Zájezd hradil (tzn. v případě, že Zájezd platil zaměstnavatel Zákazníka, bude vratka za stornovaný zájezd vrácena zaměstnavateli Zákazníka a nemůže být vrácena Zákazníkovi apod.). V případě částečné úhrady Zákazníkem a částečné úhrady jiným subjektem, bude vratka ceny Zájezdu v případě storna vrácena stejným poměrem všem platícím. Lhůta na vyřízení vratky ceny stornovaného Zájezdu činí 14 kalendářních dní.
(c) V případě, že Zákazník využije možnost úhrady Zájezdu dárkovým certifikátem vystaveným společností KUFRUJEME. CZ, řídí se vratka ceny Zájezdu v případě storna samostatnými podmínkami uvedenými na dárkovém certifikátu.
(d) KUFRUJEME. CZ je oprávněna zrušit Zájezd (odstoupit od Smlouvy o Zájezdu) před termínem jeho zahájení v případě
• I) počet osob přihlášených na zájezd je nižší než nejnižší počet určený ve smlouvě a pořadatel oznámil zákazníkovi zrušení zájezdu ve lhůtě určené ve smlouvě, která nesmí být kratší než
i. dvacet dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících déle než šest dní,
ii. sedm dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících dva až šest dní,
iii. čtyřicet osm hodin před zahájením zájezdu v případě cest trvajících méně než dva dny, nebo
• II) jí v plnění závazku brání nevyhnutelné a mimořádné okolnosti a zrušení zájezdu oznámil zákazníkovi bez zbytečného odkladu ještě před zahájením zájezdu.
6.3 Odstoupení od Smlouvy (storno) musí být provedeno výhradně písemnou formou s podpisem Zákazníka a zasláno buď na e-mailovou adresu info@KUFRUJEME. CZ.cz. Storno může být případně dodáno Zákazníkem osobně do sídla společnosti KUFRUJEME. CZ, kde si nechá odpovědným pracovníkem potvrdit jeho příjem.
6.4 Pro stanovení výše odstupného je rozhodující čas doručení odstoupení pořadateli Zájezdu, tj. doručení do CA, resp. společnosti KUFRUJEME. CZ, proto je třeba vzít v potaz, že vybrané pobočky KUFRUJEME. CZ mají sice otevřeno i během víkendů a ve večerních hodin, ale nikoliv však kanceláře pořadatele Zájezdu.
6.5 Ačkoliv KUFRUJEME. CZ vyvíjí maximální snahu spolupracovat jen s osvědčenými a prověřenými partnery, může se přesto bohužel v ojedinělých případech CA dostat do úpadku. Všechny Zájezdy pořádané českými cestovními kancelářemi nabízené prostřednictvím KUFRUJEME. CZ jsou bez nutnosti jakýchkoli plateb ze strany Zákazníků pojištěny proti krachu pořádající CA pojištěním Faktor100, nicméně v případě, že se Zákazník rozhodne tohoto pojištění nevyužít a u příslušeného soudu bude zahájeno insolvenční řízení s CA, vrátí KUFRUJEME. CZ zaplacené finanční prostředky Zákazníkům, pokud vrácení peněžních prostředků bude umožňovat zákon č. 182/2006 Sb., insolvenční zákon, v platném znění. Bude-li nezbytné zaplacené finanční prostředky vymáhat v rámci insolvenčního řízení CA, vrátí KUFRUJEME. CZ Zákazníkovi tu část zaplacených finančních prostředků, kterou v rámci insolvenčního řízení obdrží, poníženou o náklady spojené s jejím vymáháním (pokud takové náklady společnosti KUFRUJEME. CZ vznikly a jejich výše je odůvodnitelná v souladů s platnými právními předpisy), bez zbytečného odkladu poté, co tyto finanční prostředky obdrží.
6.6 Při porušení povinnosti, za kterou odpovídá společnost KUFRUJEME. CZ, popř. pořádající CA, je Zákazník oprávněn požadovat náhradu škody na majetku, újmy za narušení dovolené, zejména bude-li Zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen. Toto právo Zákazníkovi náleží také při odstoupení od Smlouvy či při uplatnění práva z vad Zájezdu.
7. ODMÍTNUTÍ ZÁKAZNÍKA
7.1 KUFRUJEME. CZ si vyhrazuje právo odmítnout jakékoli objednávky či uzavření Smlouvy se Zákazníkem zejména v následujících případech:
(a) Zákazník opakovaně zasílá neúplné nebo úmyslně nesprávně vyplněné objednávky, nebo
(b) Zákazník neuvede správné kontaktní údaje na svoji osobu; nebo
(c) Zákazník v minulosti bezdůvodně nezaplatil zálohu nebo celou částku za objednaný Zájezd v souladu s článkem 3 těchto Podmínek; nebo
(d) Zákazník v minulosti nezaslal podepsanou Smlouvu o zájezdu v souladu s články 2.5 a 2.6. těchto Podmínek.
8. ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
8.1 Nakládání s osobními údaji ze strany společnosti KUFRUJEME. CZ se řídí Souhlasem s nakládáním osobních údajů.
8.2 Pokud nám poskytnete osobní údaje třetích osob prohlašujete, že od těchto osob máte souhlas s předáním jejich osobních údajů společnosti KUFRUJEME. CZ.
9. ODPOVĚDNOST ZA PORUŠENÍ ZÁVAZKŮ
9.1 Zákazník může v souladu § 2540 NOZ uplatnit reklamaci Zájezdu i jiného pořadatele u společnosti KUFRUJEME. CZ jako zprostředkovatele. Společnost KUFRUJEME. CZ se zavazuje jakoukoli reklamaci jí pořádaného Zájezdu řešit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od přijetí reklamace, a to bez ohledu na to, zda reklamaci uplatňuje Zákazník nebo osoba, v jejíž prospěch byla Smlouva uzavřena.
9.2 Případné reklamace Zájezdu či služeb společnost KUFRUJEME. CZ doporučuje řešit na místě pobytu s delegátem pořadatele Zájezdu nebo na recepci ubytovacího zařízení, aby mohly být vady ihned odstraněny či napraveny delegátem pořadatele Zájezdu, ubytovacím zařízením atp. Společnost KUFRUJEME. CZ doporučuje pro vyřízení reklamace nechat si reklamované skutečnosti potvrdit písemně podpisem zástupce pořadatele Zájezdu či ubytovacího zařízení. Též bývá k dispozici Zákazníkovi non-stop telefonní linka pořadatele Zájezdu.
9.3 Pokud nelze pokračování Zájezdu zajistit jinak než prostřednictvím služeb cestovního ruchu nižší kvality než uvedené ve Smlouvě, je pořadatel Zájezdu, povinen vrátit Zákazníkovi rozdíl v ceně.
9.4 Pokud se Zákazník rozhodne reklamovat Zájezd či jinou poskytnutou službu až po ukončení Zájezdu, je třeba reklamaci zaslat bez zbytečného odkladu. Společnost KUFRUJEME. CZ doporučuje písemnou reklamaci doplnit o číslo Smlouvy, datum jejího uzavření, identifikaci pořádající CA, popis reklamované služby, uplatňovaný nárok, bankovní účet Zákazníka a k písemné reklamaci připojit reklamační protokol z místa pobytu nejlépe potvrzený i delegátem CA, doplněným fotografiemi reklamované skutečnosti (pokud je to možné) a dalšími vhodnými materiály
Lhůta pro vyřízení reklamace počíná běžet ode dne následujícího po obdržení reklamace. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující. Pokud je reklamace podána písemně doporučenou poštou, dnem začátku běhu lhůty pro vyřízení reklamace je den následující po dni, kdy je reklamace k dispozici pořadateli.
9.5 Je-li pořadatelem Zájezdu společnost KUFRUJEME. CZ, Zákazník je povinen zaslat reklamaci na e-mail info@KUFRUJEME. CZ.cz, doporučeně na adresu sídla společnosti KUFRUJEME. CZ (KUFRUJEME. CZ, s.r.o., Třebušín 52, 412 01 Litoměřice.
9.6 Zákazník je povinen uplatnit reklamaci včas a bez zbytečného odkladu tak, aby mohla být sjednána náprava, pokud možno na místě samém (v destinaci v průběhu Zájezdu). Uplatnění reklamace na místě samém umožní odstranění vady okamžitě, zatímco s odstupem času se ztěžuje průkaznost i objektivnost posouzení, a tím i možnost řádného vyřízení reklamace. Reklamaci služeb lze uplatnit v místě poskytování služeb u delegáta pořadatele Zájezdu (či delegáta společnosti partnerské agentury v místě pobytu, je-li v ceně Zájezdu a je-li KUFRUJEME. CZ pořadatelem Zájezdu), a to písemně či ústně. O ústním podání reklamace bude sepsán reklamační protokol, ve kterém bude uvedeno jméno Zákazníka, specifikace Zájezdu, název ubytování a popis reklamace. Reklamační protokol bude podepsán Zákazníkem a delegátem pořadatele Zájezdu. V případě, že reklamace nebude z jakéhokoli důvodu vyřízena na místě samém, je třeba ji uplatnit po návratu v souladu s článkem 9.4 těchto Podmínek.
9.7 Zákazník se zavazuje poskytovat společnosti KUFRUJEME. CZ a pořadatele Zájezdu součinnost při šetření reklamace a prokazování reklamovaných skutečností.
9.8 Pořadatel příslušného Zájezdu odpovídá Zákazníkovi za splnění povinností ze Smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci Zájezdu poskytují služby cestovního ruchu jiné osoby.
9.9. Dle zákona o ochraně spotřebitele je možné, aby se zákazník obrátil na Českou obchodní inspekci a zahájil řízení pro mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. Kontaktní údaje: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz; Web: adr.coi.cz. Zákazník může rovněž využít platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
10. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI STRAN
10.1 Pořádající CA, resp. společnost KUFRUJEME. CZ, je-li pořadatelem Zájezdu, je povinna před uzavřením Smlouvy v katalogu, nabídce, na svých webových stránkách, na své prodejně, v těchto Podmínkách dostupných kdykoli na Webu či jiných podmínkách příslušné CA, případně jinou prokazatelnou formou pravdivě, srozumitelně, úplně a řádně informovat Zákazníka o všech skutečnostech, které jsou jí známy a které mohou mít vliv na rozhodnutí Zákazníka o koupi Zájezdu, zejména o:
a) hlavních náležitostech služeb cestovního ruchu, a to o
1. místě určení cesty nebo pobytu, trase a délce pobytu včetně termínů a, je-li součástí ubytování, i počet nocí,
2. dopravních prostředcích, jejich vlastnostech a kategorii, místech, datech a časech odjezdu a příjezdu, trvání a místech zastávek a dopravního spojení; není-li přesný čas ještě stanoven, informuje prodejce zájezdu o přibližném čase odjezdu a příjezdu,
3. umístění, hlavních znacích a případné turistické kategorii, do níž je podle pravidel státu místa určení cesty nebo pobytu ubytování zařazeno,
4. stravování,
5. návštěvě, výletech nebo jiných službách zahrnutých v celkové ceně zájezdu,
6. tom, zda některá ze služeb cestovního ruchu bude zákazníkovi poskytována v rámci skupiny, a je-li tomu tak a je-li to možné, o přibližné velikosti skupiny, pokud to není zřejmé ze souvislostí,
7. jazyku, v němž se budou poskytovat další služby cestovního ruchu, závisí-li využití těchto služeb zákazníkem na ústní komunikaci, platí však, že pokud není v konkrétní nabídce uvedeno jinak jsou tyto služby poskytovány v anglickém jazyce a o tom, zda jsou cesta nebo pobyt obecně vhodné pro osoby s omezenou schopností pohybu, platí však, že pokud není v konkrétní nabídce uvedeno jinak, není cesta ani pobyt vhodná pro osoby s omezenou schopností pohybu, a na žádost zákazníka přesné informace o vhodnosti cesty nebo pobytu s ohledem na potřeby konkrétního zákazníka,
b) identifikačních údajích a adrese sídla toho, kdo zájezd organizuje, a toho, kdo zájezd zákazníkovi prodává, jejich telefonních číslech a elektronických adresách,
c) celkové ceně za zájezd včetně daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění a veškerých případných dalších nákladů nebo, nelze-li tyto náklady přiměřeným způsobem vyčíslit před uzavřením smlouvy, uvede druh dalších nákladů, jež mohou zákazníkovi ještě vzniknout,
d) způsobu platby, včetně částky nebo procenta z ceny, jež mají být zaplaceny jako záloha, a o časovém rozvrhu pro zaplacení zbývající části ceny nebo peněžité jistoty, které musí zákazník uhradit nebo poskytnout,
e) minimálním počtu osob nutném k uskutečnění zájezdu a lhůtě, během níž může cestovní kancelář před zahájením zájezdu odstoupit od smlouvy podle § 2536 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku,
f) pasových a vízových požadavcích včetně přibližných lhůt pro vyřízení víz a o zdravotních formalitách státu určení,
g) tom, že zákazník může odstoupit od smlouvy o zájezdu kdykoli před zahájením zájezdu proti zaplacení přiměřeného odstupného za předčasné ukončení závazku ze smlouvy, případně odstupného za předčasné ukončení závazku ze smlouvy stanoveného cestovní kanceláří v souladu s občanským zákoníkem včetně informace o výši odstupného,
h) pojištění pro případ krytí nákladů spojených s ukončením závazku ze smlouvy zákazníkem nebo nákladů na pomoc zahrnujících repatriaci v případě úrazu, nemoci nebo smrti.
10.2 Příslušná CA, resp. společnost KUFRUJEME. CZ, je-li pořadatelem Zájezdu, je povinna Zákazníkovi písemně poskytnout nejpozději 7 dnů před zahájením Zájezdu podrobné informace, které nejsou obsaženy ve Smlouvě, potvrzení o Zájezdu nebo katalogu a které jsou pro Zákazníka důležité. Těmito informacemi se rozumí zejména ty uvedené v § 2529 NOZ.
10.3 Pokud se Zákazník ocitne po zahájení Zájezdu v nesnázích, zavazuje se mu poskytovatel Zájezdu poskytnout neprodleně pomoc.
10.4 Společnost KUFRUJEME. CZ v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 2111/2005, o vytvoření seznamu Společenství uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství, informuje Zákazníka o totožnosti leteckých dopravců, kteří mají zákaz k provozování letecké dopravy ve Společenství: http://www.caa.cz/legislativa/seznam-spolecenstvi (tzv. „BlaCA List“).
10.5 Je povinností Zákazníka se předem seznámit s dokumentem „Důležité informace aneb co byste měli vědět před výběrem Vaší dovolené“, který je dostupný na Webu společnosti KUFRUJEME. CZ na adrese https://www.kufrujeme.cz/stranky/5:rady-a-tipy-na-cesty.html
10.6 Každý Zákazník může být po návratu ze Zájezdu požádán o vyplnění dotazníku shrnujícího a hodnotícího průběh Zájezdu, jednotlivé služby CA a KUFRUJEME. CZ, ubytovací zařízení atd. a jeho spokojenost s nimi. V případě, že součástí recenze budou obrazové snímky, poskytuje odesláním snímků v rámci recenze Zákazník společnosti KUFRUJEME. CZ bezúplatné oprávnění k užití těchto snímků dle § 2358 NOZ za účelem obchodní propagace a reklamy činnosti společnosti KUFRUJEME. CZ, a to bez jakéhokoli časového či jiného omezení pro všechny způsoby užití dle autorského zákona. V rámci uděleného oprávnění je KUFRUJEME. CZ oprávněna tyto obrazové snímky jakkoli upravovat, zpracovávat, měnit a spojovat s jinými díly. Zákazník dává ve smyslu ustanovení § 84 a 85 NOZ svolení se zobrazováním, rozmnožováním a rozšiřováním podoby, podobizny, obrazových snímků týkajících se všech osob vyobrazených na obrazovém snímku poskytnutém společnosti KUFRUJEME. CZ v rámci recenze, a to v rozsahu udělené licence. Zákazník ve všech případech odpovídá za případné porušení práv duševního vlastnictví třetích osob a škodu způsobenou společnosti KUFRUJEME. CZ v důsledku užívání obrazových snímků. V opačném případě Zákazník odpovídá za škodu, která společnosti KUFRUJEME. CZ vznikne užitím takovýchto obrazových snímků. KUFRUJEME. CZ se zavazuje jakoukoli recenzi odstranit, pokud Zákazník zašle žádost o její odstranění na e-mail info@KUFRUJEME. CZ.cz.
10.7 Společnost KUFRUJEME. CZ se zavazuje v rámci výkonu své obchodní činnosti postupovat v souladu se Zákonem, NOZ a předpisy na ochranu spotřebitele, aby byly co nejlépe chráněny zájmy Zákazníka.
10.8 Odkazují-li tyto Podmínky na obchodní podmínky jiného pořadatele (CA), které odporují těmto Podmínkám, je Smlouva přesto uzavřena s obsahem určeným v tom rozsahu, v jakém obchodní podmínky nejsou v rozporu. Za této situace se v rozporných ustanoveních uplatní úprava dle platných právních předpisů.
10.9 Zákazník byl s těmito Podmínkami seznámen, výslovně je přijímá a potvrzuje, že tyto Podmínky neobsahují žádné ustanovení, které Zákazník nemohl rozumně očekávat, stejně tak potvrzuje mu byl předán příslušný formulář dle vyhlášky č. 122/2018 Sb., o vzorech formulářů pro jednotlivé typy zájezdů a spojených cestovních služeb.